Friday, April 18, 2014

РЕНЕСАНСА И ХУМАНИЗАМ

Оригинално објавено на блогот www.algorit007.blog.com.mk Април.2009та година.

Како не бе. Врска немало, Бог знае на што мислел Леонардо коа ја сликал Мона Лиза. Ја лично можам да се опкладам дека типов бил до толку импресиониран од нејзините атрибути (читај цицки), што мљацкал уште едно три дена после сесијата. Тоа дали она се смеела или не, уопште не е битно и е тоталка ирелевантно, пошто Леонардо и ја насликал фацата чисто колку да има облините нејзини со што да се уклопат. И ајде сеа после 5 века го продаваат тоа као највозвишена уметност и скоро 90% од луѓето што го посетуваат Лувр го правеле тоа за да ја видат таа сјебана слика. Во суштина ако им беше навистина до тоа да видат примери за почетокот на ренесансата, ќе се знаеше општо познатиот факт дека по некои од манастирите и црквичињата во Македонија, ренесансата започнала далеку пред 15тион век. Еве прост пример, во близина на Скопје е, Св. Пантелејмон, појдете и видете ги фрескине таму, човече по дефиниција права ренесанса, а насликано во 13ти век. Ама нејсе, изглеа ако нема еротски моменти нема да се прослави и после нека каже некој дека eротика не продавала. Ха, вива ла Викторија Сикрет и Хајди Клум.
Јас нај искрено никогаш не сум бил попален по долна облека од Викторија Сикрет. Чипка не ме привлекува. Незнам, можеби затоа што сум патријархално и домашно воспитан, можеби поради тоа што сум дете на касните фази од социјализмот. Меѓу првите сеќавања во животот ми е Тито кога умре, и кога Вардар надојде и му еба мајката на мостот кај Дуброво па се расправавме со братучед ми дали може Вардар да се помине со голем камион. Од денешен аспект, познавајки какви камиони користат за вадење на нафта во Алберта, Канада, можам да кажам дека сепак сум бил во право.  Ама бела гаќа си е бела гаќа, заеби и розе танга и све коа не ти е природно. Чипка ме скокотка на допир и едноставно не ми се уклапа у идеологија и амбиент!

No comments:

Post a Comment